پخش زنده
امروز: -
گوگل آخرین شرکت بزرگ اینترنتی است که تصمیم دارد شیوه برخورد خود با آگهیهای سیاسی را تغییر دهد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما،گوگل موضع سختتری نسبت به تبلیغات سیاسی گرفته و از این پس ویدئوهای دیپ فیک را حذف میکند. همچنین گوگل اجازه نمیدهد تبلیغات انتخاباتی افراد را براساس سن، جنسیت یا مکان زندگی هدف گیری کنند.
این شرکت اعلام کرده برای هدفگیری مخاطبان تبلیغات انتخابات، محدودیت سنی، جنسیتی و مکانی قائل میشود.
به عنوان مثال شرکتهای تبلیغاتی آمریکایی از این پس اجازه ندارند براساس تمایلات سیاسی یا سوابق رایدهی عمومی آگهیهای خود را منتشر کنند. استراتژی جدید گوگل هفته آینده و پیش از برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس اجرایی می شود. تاریخ اجرای استراتژی مذکور در اتحادیه اروپا، پایان ۲۰۱۹ و در بقیه کشورها ۶ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی اعلام شده است.
گوگل اعلام کرده دستورالعمل جدید در راستای همخوانی با آگهیهایی است که در تلویزیون رسمی، رادیو و تبلیغات چاپی دیده میشود.
این شرکت همچنین تصمیم دارد درباره محتوای صحیح تبلیغات، موضع محکمتری نسبت به فیسبوک بگیرد. بنابراین گوگل مشغول پاک سازی تمام سیاستهای تبلیغاتی خود است تا به طور واضح ویدئوهای «دیپ فیک»، ادعاهای آمار غلط یا هرگونه تبلیغات دیگری که شرکت یا اعتماد مردم به انتخابات و دموکراسی را تحت تاثیر قرار میدهد، ممنوع کند.
همچنین پیشبینی میشود این شرکت تعداد محدودی از تبلیغات را حذف کند و درباره ممنوع کردن آگهیها با ادعاهای جعلی هیچ چیزی اعلام نکرده اما در کل سیاست شرکت خط مشی واضح تری دارد.