• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۹۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
اجتماعی » جامعه و شهری
ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل پایتخت

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی: از ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه آن فرسوده است.

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایت شهرداری تهران؛ پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که باید سه هزار دستگاه برای کسری ناوگان فعلی تأمین شود.
وی گفت: مهم‌ترین موضوع‌های ترافیکی مورد راهنمایی و رفع ابهام شهروندان در تماس با سامانه ۱۸۸۸ در ۸ ماهه اول سال ۹۸، راجع به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ادامه داد: تأخیر اتوبوس بخش خصوصی با ۳ هزار و ۶۳۱ تماس، عملکرد نامناسب راننده اتوبوس خصوصی با هزار و ۴۰۴ تماس، کمبود اتوبوس بخش خصوصی با هزار و ۱۴ تماس، برخورد نامناسب با مسافر در اتوبوس خصوصی با ۸۵۸ تماس، تأخیر اتوبوس عمومی با ۶۸۳ تماس، ایستگاه‌های اتوبوس خصوصی با ۶۲۹ تماس و فرسوده و خراب بودن اتوبوس خصوصی با ۵۳۲ تماس جزو راهنمایی و ابهامات شهروندان بوده‌اند.
سنندجی گفت: براساس آمار منتشر شده، در ۸ ماه اول امسال نسبت به پارسال، برخورد مسافر ۳۱ درصد، تأخیر اتوبوس بخش خصوصی ۸۰ درصد و برخورد مسافر در اتوبوس نیز ۵۷ درصد کاهش داشته است.
سنندجی افزود: ناوگان اتوبوسرانی مسئولیت جابجایی سه میلیون جمعیت به صورت روزانه را برعهده دارد؛ یعنی رانندگان شرکت واحد در روز با سه میلیون شهروند ارتباط چشمی و بعضاً مستقیم دارند.
وی گفت: مسافر اتوبوس نسبت به مسافر مترو با راننده ارتباط بیشتری دارد، چراکه در مترو کسی راهور قطار را نمی‌بیند، در نتیجه رفتار و حرکات رانندگان اتوبوسرانی زیر ذره بین شهروندان قرار دارد.
سنندجی ادامه داد: گاهی اوقات فشار کار و مشکلاتی که همکارانم در بخش خصوصی با آن مواجه هستند موجب ایجاد چنین برخورد‌هایی می‌شود که صد البته نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد.
اگر از راننده اتوبوس تخلفی سر بزند با آموزش و برگزاری جلساتی تحت عنوان جلسات رسیدگی به تنبیهات، شرایطی فراهم می‌شود که به صورت تقریبی دیگر آن راننده تخلف خود را تکرار نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: کلیه رانندگانی که وارد بخش حوزه حمل و نقل می‌شوند باید در دانشگاه خواجه نصیر ۱۸ ساعت کلاس‌های تئوری و ۴ ساعت کلاس‌های شبیه ساز را بگذرانند، این آموزش‌ها هر دو سال یکبار تکرار و بروشور‌های آموزشی میان رانندگان توزیع می‌شود.
سنندجی در مورد علت برخورد مسافران و رانندگان، اظهار داشت: یکی از دلایل مهمی که موجب این اتفاق به خصوص در بخش خصوصی می‌شود، نبود محافظ جداکننده راننده از مسافران است.
وی گفت: در بخش اتوبوس‌های تندرو ارتباط راننده با مسافران به علت محافظ محدود است، در اتوبوس‌های بخش خصوصی بیشترین مشکل بر سر پرداخت هزینه است، در اتوبوس‌های تندرو مسافر قبل از ورود به ایستگاه با کارت هزینه خود را پرداخت می‌کند، اما در بخش خصوصی مسافر بعد از پیاده شدن از اتوبوس باید کارت خود را بزند.
سنندجی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از افزایش نرخ قیمت بنزین آمار مسافران در حوزه اتوبوسرانی افزایش پیدا کرده یا نه، توضیح داد: باید کمی تأمل کرد تا آمار‌ها تجزیه و تحلیل شوند، اما در خطوط ۱، ۲، ۴ و ۷ افزایش مسافر به طور کامل محسوس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
راه اندازی شبکه اینترنتی مستند العالم
رویای مهارت در دل روستای شورین محقق شد
کشف دو دستگاه فلزیاب در بیجار
طلای زرد شهربابک در بازار
اعلام جزییات اجتماع بزرگ عزاداران حضرت زهرا(س)
ایران به تنهایی جلوی ناتو و سنتکام ایستاد
پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت هفته بسیج
اشتغالزایی و افزایش ثروت ملی با اجرای فاز دوم پتروشیمی ماهشهر
استقبال از امیرحسین موشحی در فرودگاه اردبیل
نبود بارش مؤثر و تداوم خشکسالی رودخانه‌ها را در تنگنا قرار داده است
دو فوتی و یک مصدوم در حادثه رانندگی اتوبان قم _کاشان
دادستان، محور صیانت از حقوق عامه و کاهش دعاوی است
مرمت کاشی‌کاری‌های گنبد زیارت تاریخی طاهر و منصور کاشان
تشدید طرح کنترل دروازه‌ای ناوگان باری در محور‌های خاتم و مروست
ضرورت نقش‌آفرینی زنان پژوهشگر در توسعه خراسان شمالی
افتتاح واحد تولیدی کارتن‌سازی در ارومیه
معاملات برق در بورس انرژی از ۲۴ هزار میلیارد ریال عبور کرد
قمرپور در کشتی آزاد فینالیست شد 
تیم شهرداری همدان، همچنان صدرنشین لیگ یک فوتبال جوانان
افتتاح دو باب مدرسه در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
ذخیره سازی ۴۰۰ هزار تن پیاز در انبار‌های فلاورجان
تعطیلی مدارس و ادارات در برخی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به دلیل آلودگی هوا فردا یکشنبه ۲ آذر
کارشناسی ارشد، یکساله و دکتری سه ساله می‌شود
تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و تأخیر در شروع کار ادارات در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی
تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات برخی مناطق آذربایجان شرقی
ضرورت توجه مسئولان به فراهم شدن زمینه بروز استعدادها
فردا، تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
مسیرهای که هموار می شوند؛اجرای ۳۰ طرح راه‌سازی روستایی در زنجان
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در تهران
عملیات اطفاء حریق در جنگل‌های الیت
حذف چهار صفر از پول ملی
اپیدمی نفوذ و جاسوسی برای ایران در نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی
دومین شب عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با حضور رهبری
یک کشته و ۱۶ مصدوم در تصادف بزرگراه بستان آباد _ تبریز
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
رقابت دانش آموزان رودباری در مسابقات قرآنی «آلا»  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
ضرورت اجرای طرح‌های نوآورانه برای توسعه اقتصاد دریامحور در کیش  (۱ نظر)