ضربه ای که قاچاق بر پیکر صنعت نساجی می زند را در بخش خبری ۲۱ شبکه یک پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۹- ۱۳:۲۲

حکم انتصاب نماینده جدید، ولی فقیه در استان خراسان شمالی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حاج شیخ رضا نوری را به نمایندگی، ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امامت جمعه بجنورد منصوب کردند.


متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ رضا نوری دامت افاضاته

با توجه به پایان یافتن مسئولیت جناب حجةالاسلام آقای یعقوبی دام‌بقائه جنابعالی را که برخوردار از صلاحیت‌های علمی و عملی میباشید به نمایندگی خود در استان خراسان شمالی و امامت جمعه‌ی شهر بجنورد منصوب میکنم.

حساسیت آن استان مرزی، و آزمون‌های موفق مردم عزیز آن در همه‌ی حوادث مهم دوران‌های انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن تا امروز، و همگرائی آموزنده‌ی برادران شیعه و سنی و قومیت‌های متعدد، و دیگر افتخارات ایشان، وظائف سنگینی را بر عهده‌ی جنابعالی و دیگر مسئولان استان میگذارد.

توصیه‌ی موکد اینجانب، ارتباط صمیمانه با همه‌ی قشر‌ها و تکریم خانواده‌های معظم شهیدان و دیگر ایثارگران و غنی‌سازی خطبه‌های نمازجمعه است. از خداوند متعال توفیقات شما را مسالت میکنم.

سید علی خامنه‌ای ۱۸ آذر ۱۳۹۹ 

ساخت واکسن کرونا و خرید آن از خارج، همزمان در دستور کار 

رئیس جمهور در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های اجرایی در غربالگری و فاصله گذاری هوشمند را الویت نخست دانست و گفت: اولویت دوم، تامین و تهیه واکسن است که مقدمات ساخت آن با اتکا به توانایی دانشمندان و مراکز تخصصی داخلی فراهم شده و تهیه و خرید آن از خارج نیز در دستورکار است.

در این جلسه، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز درخصوص نحوه اجرای محدودیت‌ها و طرح جامع و تاثیرات آن گزارشی ارائه داد.

آمار فوتی‌های کرونا دوباره به بالای ۳۰۰ نفر بازگشت

رییس جمهور: برخی شهر‌های با وضع نارنجی، شکننده و لب مرز هستند، مردم مراقبت کنند تا محدودیت‌های شدید دوباره برنگردد.

آقای روحانی با اشاره به اینکه تبدیل وضع شهر‌های قرمز به نارنجی بر اثر مراعات مردم و مراقبت‌ها جای خرسندی دارد افزود: باید از برخی شهر‌های با وضع نارنجی که شکننده و لب مرز است، مراقبت شود تا ناگزیر، محدودیت‌های شدید و آسیب رسان به کسب وکارها، وضع نشود.

همچنین رئیس جمهور با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا، از قرارگاه عملیاتی خواست که با توجه به نگرانی‌های موجود در خصوص احتمال شیوع بیماری بر اثر دورهمی‌های خانوادگی در آن شب، اقدامات موثر را انجام دهد.

در این جلسه همچنین مقرر شد ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در همه شهر‌های با وضع قرمز و نارنجی، الزامی شود.

بازگشت آمار فوتی‌های کرونا به بالای ۳۰۰ نفر در شبانه روزگذشته

پس از دوسه روز که آمار جانباختگان کرونا به زیر ۳۰۰ نفر رسیده بود با فوت ۳۲۳ بیمار در شبانه روز اخیر، این روند نزولی دوام نیاورد.

بگفته سخنگوی وزارت بهداشت، یازده هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ هم در کشور شناسایی شدند که هزار و ۷۱۰ نفر آن‌ها بستری شدند.

در مجموع، پنج هزار و ۷۸۰ نفر در وضع شدید بیماری و تحت مراقبت قرار دارند.

رنگ بیشتر استان‌ها همچنان قرمز است هر چند رنگ برخی شهر‌ها از جمله تهران بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ۱۵ آذر نارنجی شده است.
 

رفع محدویت ناشی از چک برگشتی بنگاه‌های اقتصادی

با توجه به اوضاع کرونایی، رفع محدودیت‌های ناشی از چک برگشتی بنگاه‌های اقتصادی، به مدت یک سال، اجرایی می‌شود.

بنابر اعلام بانک مرکزی، این رفع محدودیت‌ها در افتتاح هرگونه حساب و صدور کارت بانکی جدید، پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی یا صدور ضمانت نامه‌های ارزی یا ریالی و گشایش اعتبارِ اسنادیِ ارزی یا ریالی، اعمال می‌شود.
 

تسهیلات حمایت از بنگاه‌ها و حفظ مشاغل

سخنگوی دولت هم از اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایت از بنگاه‌ها و حفظ مشاغل خبر داد.

آقای ربیعی با بیان اینکه جامعه هدف افراد آسیب دیده از کرونا؛ بیش از ۳۴ میلیون نفر خواهند بود، افزود برنامه کمک معیشتی نیز که برای ۴ ماه پیش بینی شده است از این ماه پرداخت می‌شود.  

سامانه حمل و نقل عمومی، نوسازی و بهسازی می‌شود

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مقرر کرد با تامین قطعات ناوگان حمل و نقل، هم عمر مفید اتوبوس‌ها افزایش یابد و هم برای نوسازی و همچنین تامین اتوبوس‌های جدید، اقدام شود. راهکار‌های تامین منابع مالی نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی نیز بررسی و تصمیم‌های لازم گرفته شد.

رئیس جمهور، با اشاره به ضرورت نوسازی و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی با توجه به اوضاع کرونایی، بر تامین قطعات مورد نیاز این خودرو‌ها تاکید کرد.
 

رییس جمهور: مقابله با اشغالگران صهیونیست و تروریسم، هدف مشترک دو ملتِ ایران و سوریه 

رئیس جمهور در دیدار فیصل مقداد، وزیر امورخارجه سوریه، مقابله با اشغالگران صهیونیست و تروریسم را، هدف مشترک دو ملتِ ایران و سوریه دانست و گفت: بی تردید، تا پایانِ راه و نابودی تروریست‌ها، باید به مقاومت و ایستادگی ادامه داد.

آقای روحانی با اشاره به اقدام رئیس جمهور امریکا برای انضمام بخشی از خاک سوریه به دشمن صهیونیستی، بر مقابله با اشغالگران صهیونیستی تا تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان، تاکید کرد.

دبیر شورایعالی امنیت ملی نیز در دیدار وزیر خارجه جدید سوریه با بیان اینکه آمریکا با حضور در سوریه، به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته‌های تروریستیِ داعش در منطقه است، افزود: باید به حضور شرارت آمیز آمریکا در منطقه پایان داد.

آقای شمخانی با اشاره به ذات تجاوزگر و تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: جهان، بدون رژیم صهیونیستی، امن‌تر خواهد شد و دولتمردانی که با حقارت، مشغول عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی و کمک به اجرای نقشه‌های امریکا در منطقه هستند، فرجامی بهتر از قذافی و عمرالبشیر نخواهند داشت.  

وزیر خارجه سوریه با وزیر دفاع هم دیدار داشت.

فیصل مقداد در این دیدارها، از حمایت‌های ایران از سوریه در برابر تروریسم و تهدیدات رژیم صهیونیستی و جانفشانی فداکارانی، چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، قدردانی کرد.
 

رئیس مجلس: بیانیه اخیر سه کشور اروپایی درخصوص قانون اقدام راهبردی عبور از تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، ناپسند و مایه تعجب است 

 
رئیس مجلس با سفرای ایتالیا و پاکستان جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

آقای قالیباف به آقای جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران گفت: روابط ایران و ایتالیا نباید تحت تاثیر اقدامات و رفتار‌های یکجانبه، غیرانسانی و غیرحقوقی آمریکا قرار گیرد.

رئیس مجلس، با اشاره به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی در جریان قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران گفت: درخواست سه کشور اروپایی برای اینکه ایران این قانون را اجرا نکند، ناپسند و مایه تعجب است.

این درحالیست که این کشورها، از دموکراسی و اجرای تعهدات حرف می‌زنند. رئیس دستگاه قانونگذاری گفته است، ایتالیا نباید اجازه دهد سه کشور دیگر به نمایندگی از اروپا صحبت کنند.

آقای قالیباف در بخش دیگری از این دیدار، از اینکه سه کشور اروپایی درباره اقدام تروریستی اخیر در تهران و شهادت دانشمند ایرانی، دکتر فخری زاده واکنشی نشان ندادند انتقاد کرد.

آقای قالیباف، همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: با وجود خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بد عهدی اروپا، در چنین شرایطی چطور می‌توان یکطرفه پایبند تعهدات برجامی بود و عکس العملی نشان نداد.

رئیس مجلس با اشاره به قانون اخیر در باره تعهدات برجامی ایران که در مجلس تصویب شد گفت، در این قانون، تاکید شده است که اگر طرف‌های مقابل تعهدات خود را اجرایی کنند، دولت ایران به تعهدات خود پایبند است.

سفیر ایتالیا در تهران هم در این دیدار نامه رئیس پارلمان این کشور را به رئیس مجلس شورای اسلامی تسلیم کرد و گفت: ایتالیا برای افزایش حجم تجارت بین ایران و ایتالیا مصمم است.

رئیس مجلس در دیدار سفیر پاکستان هم ضمن تاکید بر ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور گفت: با توجه به مرز‌های مشترک، عملیاتی کردن بازارچه‌های مرزی می‌تواند موجب تقویت امنیت رفاه مرزنشینان دو کشور شود.

اقای قالیباف درباره صلح در منطقه هم گفت: ایران برای گفتگو با کشور‌های اسلامی هیچگونه پیش شرطی ندارد و البته تهدیدی هم برای هیچ کشوری به شمار نمی‌رود.  
 

سند جامع صنعت خودرو بازبینی و اصلاح می‌شود

جلسه کمیسیون حمایت تولید ملی با فعالان صنعت خودرو برگزار شد.
در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود و سند جامع صنعت خودرو را با نگاه توجه به ظرفیت‌های داخلی بازبینی و اصلاح کند.

قیمت مرغ کاهش پیدا می‌کند

این را وزیر صمت در نشست ستاد تنظیم بازار گفت. آقای رزم حسینی با اشاره به اعلام وزیرجهاد کشاورزی مبنی بر منع صادرات تخم مرغ هم افزود: این موضوع به ثبات قیمت تخم مرغ در بازار کمک می‌کند.

رئیس سازمان حمایت در این جلسه توزیع نامناسب را علت اصلی افزایش قیمت مرغ عنوان کرد.

بگفته آقای تابش، در استان تهران هر روز ۱۲۰۰ تن گوشت مرغ نیاز است، اما ارقام میادین میوه و تره بار کمتر از این میزان است. افزایش خودسرانه قیمت لبنیات از دیگر موضوعات مورد بحث در ستاد تنظیم بازار بود.

در جلسه امروز مقرر شد با دعوت از مسئولان انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، به آن‌ها تذکر جدی داده شود ضمن اینکه بدون هماهنگی با سازمان حمایت، هیچکس حق افزایش قیمت لبنیات را نخواهند داشت.

تخصص بومی در خدمت توسعه حمل و نقل ریلی/ ایران در تولید واگن‌های باری به خودکفایی رسید

وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از طرح‌های فناورانه صنعت ریلی کشور با اشاره به طرح داخلی سازی سیستم ترمز و چرخ واگن‌های باری گفت: از امروز، کشور در تولید واگن‌های باری، هیچ وابستگی به خارج ندارد.
 

طرح‌های آبرسانی به روستا‌های سه استان تهران، گلستان و ایلام به بهر برداری رسید

بگفته وزیر با افتتاح این طرح ها، آبرسانی به ۹۰ روستا با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر به انجام رسید.

باز هم پای قاچاق در میان است تا جایی که پای صنعت نساجی را لنگ کرد

ضربه قاچاق بر پیکر صنعت نساجی. آیا این میزان از قاچاق پارچه و پوشاک، همه از مرز‌های غیرقانونی وارد می‌شود؟


مبارزه با قاچاق تبدیل به یک مطالبه ملی شده و اقدامات مرتبط با آن هم بیشتر، اما واقعیت این است که قاچاق هنوز در اقتصاد ایران تاخت و تاز می‌کند و تولیدکننده را رنجور. تولیدات نساجی از جمله اینهاست؛ این بار مثالش در پارچه پرده‌ای پیدا شد.

نمایشگاه کتاب، زمستان، مجازی برگزار می‌شود

به گفته معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعطیلات دو هفته‌ای ادارات باعث شد روند تدارک برنامه نمایشگاه با تاخیر انجام شود و به همین دلیل نمایشگاه مجازی کتاب، دی برگزار می‌شود.
 

دیدار آقای ولایتی با خانواده شهید فخری زاده

مشاور رهبرمعظم انقلاب در امور بین الملل با حضور در منزل شهید فخری زاده، با خانواده این شهید دیدار و مراتب همدردی و تسلیت حضرت آیت الله خامنه‌ای را به آن‌ها ابلاغ کرد.

آقای ولایتی، ضمن قدردانی از مجاهدت‌های علمی و گرانبهای شهید فخری زاده، از ضرورت حرکت جوانان کشور در مسیر این شهید بزرگوار سخن گفت و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند عاملان و آمران این جنایت تروریستی، شناسایی و مجازات خواهند شد.

صبح امروز نیز مراسم بزرگداشت شهید دکتر فخری زاده، در ستاد کل فرماندهی سپاه برگزار شد و جمعی از سفرا و مقامات بلندپایه کشور‌های جهان هم با حضور در وزارت دفاع، دفتر یادبود شهید را امضا کردند.
 

کنکور در سال ۱۴۰۰ در تمامی مقاطع برگزار می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه جلسه شورا گفت: در کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال حذف کنکور هستیم، اما مشخص نیست چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد.

آقای عاملی با اشاره به اینکه، هم اکنون مهمترین بحث بر روی کنکور، مقطع کارشناسی است گفت: کنکور ۱۴۰۰ به همین شکلی که تاکنون بوده برگزار می‌شود.
 

معارفه نماینده جدید، ولی فقیه در بنیاد شهید با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی ضمن معارفه آقای یوسفعلی شکری، از زحمات مرحوم شهیدی محلاتی قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده جدید، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ابراز امیدواری کرد، مجاهدی امین برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشد.
 

مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنان اولویت نخست دستگاه قضایی

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران، ​ رسیدگی به پرونده رشوه‌های سنگین برخی کارمندان گمرک در یکی از استان‌های شمال غرب کشور و مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس را در همین زمینه برشمرد و گفت: متهمان به ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی محکوم شده اند.

به گفته آقای اسماعیلی، ​ حکم قطعی غلامرضا حیدرآبادی، مدیرعامل سابق بانک سرمایه هم، صادر شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی همچنین با تاکید بر عزم جدی قوه قضائیه برای مبارزه با قاچاق، به عنوان نمونه به شناسایی و انهدام چهار شبکه قاچاق عمده سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: شهر‌های بوئین زهرا، ساوه، ری و گرمسار مراکز اصلی این شبکه‌ها بود که با تلاش سازمان اطلاعات سپاه متلاشی شدند.

آقای اسماعیلی از تائید حکم اعدام روح الله زم، به جرم ارتباط با سازمان‌های جاسوسی چند کشور و اقدام ضد امنیت ملی، در دیوان عالی کشور هم خبر داد.

بارش‌ها ادامه دارد اما در کنار آن، سیل گرفتگی‌ها هم هست

اما در کنار آن، سیل گرفتگی‌ها هم هست. سخنگوی اورژانس آمار داده که بر اثر سیل در چند روز اخیر یک نفر در گیلان، دو نفر در بوشهر و شش نفر در استان هرمزگان، جان باخته اند.

صد‌ها نفر هم نجات یافته اند. البته سیل گرفتگی عمدتا در چند شهر خوزستان بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که با دستور رئیس قوه قضائیه مشغول بازدید از مناطق سیلزده این استان خوزستان است تاکید کرد با کسانی که به هر دلیل در ادای وظایف خود کوتاهی، قصور و تقصیراتی در بروز آبگرفتگی داشته اند برخورد خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت برای ردیابی منبع ویروس کرونا با دانشمندان جهان همکاری می‌کند

یکسال پس از همه گیری کرونا در جهان، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید برای ردیابی منبع ویروس کرونا با دانشمندان جهان همکاری می‌کند.  

در این مدت، بیش از ۶۸ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند و بیش از یک ونیم میلیون نفر جان باخته اند.

امریکا همچنان روزانه حدود ۲۰۰ هزار ابتلای ثبت می‌کند و در جهان اول است بطوریکه سازمان جهانی بهداشت اوضاع این کشور را تکان دهنده خوانده.

علاوه بر بحران کرونا، رسانه ها، با پخش تصاویر صف خودرو‌ها در یک مرکز توزیع غذا از افزایش ناامنی غذایی در امریکا گزارش می‌دهند.

از آغاز شیوع کرونا در امریکا شمار افراد نیازمند به کمک‌های غذایی، ۶۰ درصد افزایش یافته است.

در شرق آسیا، هنگ کنگ با اعلام محدودیت‌های جدید برای مقابله با موج چهارم کرونا، غذاخوردن را در رستوران‌ها ممنوع کرد.

در همسایگی ما در کشور پاکستان هم مسئولان همچنان بر اجرای دقیق مقررات قرنطینه تاکید می‌کنند.

اما در اروپا این روزها، بیشترین تعداد مبتلایان را به ترتیب ترکیه و روسیه ثبت میکنند. ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته در تعداد فوتی‌ها رکورد زد.

جدال اجاره نشین‌های کاخ سفید همچنان ادامه دارد

ترامپ در حالی همچنان بر طبل تقلب در انتخابات می‌کوبد که، آرای انتخاباتی در ایالت جورجیا سومین بار هم شمرده شد، اما نتیجه هیچ تغییری نکرد.

از طرف دیگر از جبهه دموکرات‌ها هم خبر می‌رسد، تیم جو بایدن با تاخیر سه هفته‌ای، دریافت گزارش‌های اطلاعاتی را از نهاد‌های امنیتی در پنتاگون آغاز کرده است.

تشدید اشغالگری / تلاش صهیونیست‌ها برای افزایش شهرک سازی‌ها در فلسطین اشغالی

مجمع عمومی سازمان ملل، در قطعنامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا و روندِ تولید و توسعه تسلیحات هسته‌ای را متوقف کند.

صهیونیست‌ها البته برای استفاده از فرصت انتقال قدرت در امریکا می‌کوشند. رژیم صهیونیستی بار دیگر با تشدیدِ روندِ شهرک سازیها، احداث ۹ هزار واحد مسکونی در مناطق شمال قدس اشغالی را در دستور کار قرار داده است.

همزمان تصاویری هم از درگیری در روستای العیساویه در قدس اشغالی منتشر شده که تیراندازی بی امان صهیونیست‌ها برای ایجادِ وحشت در بین اهالی، و اجبارِ آن‌ها برای ترکِ خانه هایشان را نشان می‌دهد.

در سی و چهارمین سالگرد آغاز انتفاضه بزرگ فلسطین، علمای مقاومت در کنفرانسی در بیروت، بر گسترش مقاومت در برابر صهیونیست‌ها تا آزادی کاملِ قدس تأکید کردند..  

کوه اورست تقریبا یک متر بلندتر شد

اورست، بلندترین قله جهان، با اندازه گیری جدیدی که شده، اکنون ۸۶ سانتیمتر بلندتر از ارتفاعی است که رسما برای آن ثبت شده است. ارتفاع جدید: ۸۸۴۸/۸۶ متر است. اورست در مرز چین و نپال قرار دارد

کشت میوه گرمسیری در منطقه نسبتا سرد و روز‌های سرد

کشاورز ساوجبلاغی در روز‌هایی که برف از آسمان می‌بارد، در حال عمل آوری لیموی گرمسیری ست که هسته هم ندارد.

نجات خرس مادر و ۲ بچه اش که در استخر زمین‌های کشاورزان گرفتار شده بودند

با تلاش محیط بانان و امدادگران، یک قلاده خرس قهوه‌ای مادر و ۲ بچه اش که در استخر زمین‌های کشاورزان در منطقه بیستون کرمانشاه گرفتار شده بودند نجات یافتند و به طبیعت بازگشتند. ماموران محیط زیست پس از تغذیه خرس‌ها، برای آن‌ها پلکانی ساختند تا آن‌ها بتوانند، شبانه از استخر خارج شوند.

خرس قهوه‌ای، بزرگ جثه‌ترین گوشتخوار ایران و گونه «در معرض تهدید» در جهان است که دامنه کوه‌های زاگرس شرقی، زیستگاه اصلی آن در ایران است.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha