• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۰۶۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
قزوین » سیاسی

بهسازی محور قدیم قزوین - رشت در برنامه راهداری و حمل و نقل جاده ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت : برآورد ما این است که هفتاد درصد از این مسیر نیاز به عملیات بهسازی و روکش دارد.

بهسازی محور قدیم قزوین - رشت در برنامه راهداری و حمل و نقل جاده ایبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ جواد حق لطفی گفت : وضعیت استان قزوین به لحاظ ترافیکی و تصادفی تقریبا در حوزه راه ها و آزادراه ها از سال ۱۳۸۵ فرآیند ان آغاز شد، بطوریکه تا همین پایان سال ۱۴۰۱ وضعیت تعداد مرگ و میرهای ناشی از این حوادث در استان روند کاهشی داشت.

وی گفت : از عدد ۶۵۰ نفر در سال ۱۳۸۵ به عدد ۲۹۱ نفر در پایان سال ۱۴۰۱ رسیدیم. ۲ درصد از آمار متوفیان حاصل از اتفاقات رانندگی و حوادث رانندگی در استان قزوین شکل می‌گیرد.

حق لطفی گفت : تقریبا الان یک میلیون تن روزانه ما در حالت‌های روزهای عادی داریم در روزهایی که بار ترافیک سنگین‌تری را داریم این عدد تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار هم افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد : بررسی روند ۶ ماهه تصادفات استان قزوین هم در راه‌های برون شهری و هم در راه‌های روستایی و روند مصدومین علیرغم اینکه ما در کشور شاهد افزایش بودیم ،در پایان شهریور ماه و عملکرد 6 ماه هم آمار کاهشی بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود : در حوزه تلفات برون شهری و جاده‌های اصلی و جاده‌های استان با ۱۸.۲ درصد کاهش داشتیم، رتبه‌ای که اعلام شد رتبه دوم کشور قرار داد. در کاهش در حوزه مجموع تصادفات راه‌های برون شهری و روستایی عدد کشور تقریبا ۰.۷افزایش اما استان ۵.۷ کاهش داشت.

وی عنوان کرد : در حوزه‌ مصدومان هم کشور تقریبا ۳.۷ افزایش افزایش داشته و ما با 5.6 رتبه چهارم را در کشور به دست آوردیم. تقریبا ۱۸۰نفر مجموعا آمار متوفیان راه‌های برون شهری و راه‌های روستایی است.

 حق لطفی گفت : در خصوص  جاده قدیم قزوین - رشت برآورد اولیه نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومن بود. این را در جلسات مختلفی در ستاد سازمان راهداری ارایه کردیم و این اشکال و مسئله را بیان کردیم.

وی عنوان کرد : محور بویین‌ زهرا- ساوه به یک نقطه‌ای تقریبا رسید البته هنوز تموم نشده کار ما ولی به لحاظ کیفیت روی و بهسازی سطح را اقداماتی در دو سال گذشته انجام دادیم، کیفیت بهتری پیدا کرد.

حق لطفی گفت : برای این پروژه برای ما در این جاده و طرح برای ما اعتبار گذاشتن عملیات مربوط به مناقصه و بعد هم انعقاد قرارداد بسته شد و عملیات را با اولویت اصلاح ورودی‌های قزوین در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت : الان محدوده نظام‌آباد- محمودآباد- پل میرزا کوچک خان و پل نسیم شمال عملیات روکش انجام شد. ادامه مسیر تا شهر آقابابا و بعد تا کوهین در اولویت‌های دوم و سوم هست، در یک بازه ۲ یا ۳ ساله بتوانیم کل مسیر قدیم قزوین رشت به یه نقطه‌ قابل قبولی برسانیم.  اینجا عملیاتش متنوع است، ما اقلیم‌های مختلفی در بخش‌های کاملا کوهستانی در بخش‌هایی که نزدیک به منطقه لوشان به مقدار به لحاظ دما متفاوت در بعضی جاها باید آسفالت را بدهیم در بعضی جاها یک لایه در بعضی جاها مجبوریم دو لایه آسفالت  بریزیم.

حق لطفی عنوان کرد : برآوردی که درسه سال گذشته در میزان حوزه آسیب معادن به جاده‌های استان را داشتیم؛ ۷۲ محور ما از راه‌های روستایی از راه‌ های که در مسیر منتهی به معادن هستند آسیب خوردند و این عدد و اینبار چیزی نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان هست این میزان خسارت و آسیبی که از اضافه تناژ داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت : دو درصد از میزان سهم مالکان و میزان فروشی که باید اختصاص  بدهند به بهسازی مسیر ارتباطی در قانون بودجه به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد، یعنی اینقدر موضوع مهم بوده است که در قانون بودجه ۱۴۰۲ ، ۲۵ درصد از محل فروششان‌ را معادن باید به بهسازی راه ها اختصاص بدهند.

وی عنوان کرد : امسال تقریبا تا هشت ماهی که امسال خدمت شما هستیم ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده. هنوز برآورد مبلغ نهایی وجود ندارد که پارسال نزدیک به ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

حق لطفی گفت : یک عزم خوبی را در این بخش در حوزه شورای ترافیک کمیسیون ایمنی آغاز شده من فکر می‌کنم تا پایان سال ۱۴۰۲ ما به نتایج خوبی برسیم.

وی عنوان کرد : برایندی که ما داشتیم تقریبا ۲۲ درصد از محصول تولیدی معادن استان در سال ۱۴۰۱ با بارنامه جابه‌جا شده است.

مدیر کل راهداری و جمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت : ۸۸ درصد از ۱۰ میلیون تن ماده معدنی استان یعنی ۸.۸ میلیون و هشتصد هزار تن بدون بارنامه جابجا شده بود که امیدواریم در سال جدید این عدد کاهش پیدا کند. در این بخش اصلا تعارف و مماشاتی را واقعا ما نداریم چون از جان مردم و از مال مردم نمی‌توانیم بگذریم و کاملا جدی با این موضوع برخورد می‌کنیم.

حق لطفی گفت : این مسیر را دنبال می‌کنیم تا انتها و اینکه ما بتوانیم این موضوع با نامه را انشاالله افزایش بدیم که من عددش بتوانم دوباره برای بهسازی و ایمن سازی مسیرهای همین استان هزینه بکنم یه اتفاق بزرگ و این عدد ما اگر مثلا به ۵۰ یا ۶۰ درصد برسیم چیزی نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان درآمدهای عمومی در این بخش اضافه خواهد شد.

وی گفت : در حوزه مدیریت استانی در حوزه هم عمرانی و هم در حوزه شورای ترافیک کمیسیونی دنبال می‌کنیم، در حوزه‌های امنیتی و انتظامی هم این موضوع دنبال می‌کنیم؛ به نقاط خوبی رسیده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت : ما نقاطی که الان داریم کار می‌کنیم هم در سال ۱۴۰۱ و هم در سال ۱۴۰۲ برای مثال از مقابل دانشگاه آزاد تا عوارضی شماره دو در مسیر جنوبی اتوبان ما یک لایه یک سانتی آسفالت حفاظتی اجرا کردیم، این کار مبتنی بر آزمایشات آسفالت بود. وقتی که آزمایشاگاه عدد را به ما داد در ان نقاط آسفالت حفاظتی به ضخامت یک سانتیمتر برای افزایش تاب لغزشی سطح اجرا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
دستگیری سارقان خودرو با ۱۲ فقره سرقت در تبریز
نویدکیا: شب ناامیدکننده‌ای بود؛‌ تساوی لحظه‌آخری خوشحالی ندارد
معاون رئیس جمهور بر توسعه شهر‌های هوشمند تاکید کرد
ضرورت توسعه ظرفیت‌های صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی
سند دار شدن ۱۳۴ هزار و ۳۶۶ قطعه از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی
بردیف بهترین بازیکن دیدار سپاهان و آخال شد
ماندگاری هوای سرد در سمنان
آغاز بکار ششمین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند و هوش مصنوعی ایران
رونق آبزی‌پروری در کرمان
توقیف دو هزار خودروی شوتی در استان کرمان
بروز‌رسانی سند جامع پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری
۲ برابر شدن سرانه ورزشی تبریز
نشست شورای دستگاه‌های نظارتی استان وشرکت‌های بزرگ اقتصادی در کرمان
جشنواره آرای برتر قضات برای اصلاح مجرمان در کرمان
نمایشگاه ملی صنایع‌دستی درکرمان
استقبال از تکواندوکار زنجانی مدال آور در مسابقات جهان
راه‌اندازی سامانه جدید پیگیری شکایات و پرونده‌ها درقم
توزیع بیش از ۱۲۷۵ تن کود شیمیایی بین کشاورزان اسکو
تساوی دو بر دو سپاهان و آخال در نقش جهان
اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز مرحله دوم بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اعمال محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان زنجان
تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی ۸ شهرستان هرمزگان؛ ۱۴ آبان
درگذشت پزشک گچسارانی
بازگشت پرواز‌های لوفت هانزا به ایران
تسخیر لانه جاسوسی، تصمیمی ملی برای استقلال ایران
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین
آغاز راهپیمایی ۱۳ آبان با شعار، متحد و استوار مقابل استکبار،در مشهد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
جذب بیش از ۸۰ متخصص در مراکز درمانی لرستان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۳ آبان ۱۴۰۴
۱۳ آبان روزی حماسه ساز در قیام دانش آموزان متعهد
هر روز، یک ۱۳ آبان؛ جوانان زنجانی آماده خلق حماسه
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور
سیزدهم آبان، روز یک صدایی ملت برای مبارزه با استکبار
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۲ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)
دیدار عراقچی با پدر زندانی ایرانی در ترکیه  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)