اجرای مرحله دوم طرح کالا برگ الکترونیکی در کهگیلویه و بویراحمد
اجرای مرحله دوم طرح کالا برگ الکترونیکی در کهگیلویه و بویراحمدمرحله دوم طرح کالا برگ الکترونیکی در کهگیلویه و بویراحمد از فردا ۱۸اسفندماه آغاز میشود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه کهگیلویه و بویراحمد در جلسه توجیهی شهرستان گچساران گفت: ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
علی دانشی افزود: ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز میشود.
مدیر رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این طرح خانوار دهکهای اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی میشوند.
وی بیان کرد: طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامینهای لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمتهای مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین میشود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳،۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهکهای اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳/۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نماید و مابهالتفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰/۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین میشود.
دانشی اذعان داشت: خانوارهای مشمول طرح میتوانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید نمایند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.
معاون رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخممرغ و حبوبات میشود.
علی دانشی گفت: این طرح در بستر شبکه ملی اعتبار و با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر دستگاهها اجرایی میشود.
دانشی با اشاره به این که خانوارهای مشمول طرح میتوانند با مراجعه به فروشگاههای عضو طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهرهمندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند ادامه داد:
افراد از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز میتوانند نسبت موجودی کالا برگ فجرانه تشویقی اقدام نمایند.