پخش زنده
امروز: -
جانشین معاونت عملیات فراجا گفت: پارسال به طور میانگین روزانه ۱۶۴ هزار تماس داشتیم که حدود ۵۰ درصد تماسها عملیاتی شدند و ۴۵ درصد تماسها مشاوره و راهنمایی بودند و ۵ درصد تماسها هم غیرقابل رسیدگی بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ پرویز یعقوبی گفت: مرکز فوریتهای پلیسی (پلیس ۱۱۰)، در صف اول ارائه خدمات انتظامی به مردم است و سالانه بیش از ۶۰ میلیون تماس با مرکز فوریتهای پلیسی داریم.
وی افزود: ۲۵ درصد تماسهای مردم با پلیس ۱۱۰ مربوط به جرایم عمومی ازجمله تهمت، افترا، ممانعت از حق و مشاهده افراد مشکوک است؛ ۲۲ درصد مربوط به تصادفات؛ ۲۰ درصد درباره نزاع و درگیری و ۷ درصد مربوط به سرقت است.
جانشین معاونت عملیات فراجا گفت: در سراسر کشور بیش از ۴ هزار واحد گشتی داریم و ۲ هزار کاربر به صورت شبانه روزی پیامهای شهروندان را دریافت میکنند که برای توسعه و پیشرفت فوریتهای پلیسی به زودی این موضوع هوشمندسازی میشود.
سردار یعقوبی با بیان اینکه واحدهای گشتی پلیس ۱۱۰ باید تقویت شوند، افزود: به دنبال راه اندازی سامانهای برای تبدیل صدای تماس گیرنده به متن و سامانهای برای تعیین موقعیت جغرافیایی تماس گیرنده هستیم.
این مقام انتظامی گفت: ضروری است همه شمارههای سه فوریتی ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵، ۱۲۳، ۱۲۲، ۱۳۷ در یک مرکز مدیریت ناوگان خودرویی تجمیع شوند تا با تماس یک شهروند تمامی ماموریتها توزیع شود.
وی افزود: به مردم توصیه میکنیم درصورت فوریتی بودن موضوع با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا از اشغال خطوط جلوگیری شود.