پخش زنده
امروز: -
در پی مرگبارترین سانحه هوایی جهان در شش سال اخیر با ۱۷۹ کشته، هواپیمایی «ججو» کره جنوبی اعلام کرد حدود ۶۸ هزار بلیط پرواز رزرو شده این شرکت لغو شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، در پی فاجعه هوایی اخیر در کره جنوبی بیش از ۶۰ هزار نفر پروازهای رزرو شده خود را در این کشور لغو کردهاند. این فاجعه باعث ایجاد نگرانیهایی در زمینه امنیت پرواز شده و از میزان اعتماد مسافران به شدت کاسته است. این امر روی صنعت هوایی نیز تاثیر گذاشته است.
بعد از آنکه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ در فرودگاه شهر موان کره جنوبی سقوط کرد و بیش از ۱۷۹ نفر جان باختند، این کشور با تبعات بدترین فاجعه هوایی خود روبهرو است. این سانحه بدترین سانحه هوایی شش سال اخیر در جهان به شمار میرود. این سانحه باعث ایجاد نگرانیهایی درباره امنیت پرواز و نیز زیرساختهای فرودگاهها شده و تاریخچه مشکل دار شرکت بوئینگ را بار دیگر در کانون بررسی قرار داده است.
مرگبارترین سانحه هوایی جهان در شش سال اخیر! هواپیمای بوئنیگ ۷۳۷-۸۰۰ بدون باز شدن چرخها در فرودگاه بین المللی موان پایین آمده و در پایان باند پرواز به یک دیوار برخورد میکند. اینها تصاویر هولناک برخورد این هواپیمای شرکت ججو ایرلاینز است که بعد از برخورد با دیوار در میان شعلههای آتش فرو میرود. این هواپیما ۱۸۱ مسافر را از تایلند به جنوب کره حمل میکرد. تنها دو نفر از این سانحه جان به در بردند. در حالی که بررسی جعبه سیاه هواپیما ادامه دارد مسافران وحشت زده شدهاند. یکی دیگر از هواپیماهای شرکت ججو در پی پیدا شدن مشکلی در قسمت ابزار فرود مجبور شد به فرودگاه مبدا باز گردد. این شرکت اعلام کرد حدود ۶۸ هزار بلیط پرواز رزرو شده لغو شدهاند.
یک شهروند کره ای گفت: ترس و ناراحتی همواره با هم هستند. تعطیلات آخر فصل هم هست. من هفته قبل با یکی از هواپیماهای این شرکت به جزایر ججو رفتم به همین سبب این مسئله برای من بسیار واقعی به نظر میرسد. ترس بسیار غالب شده و من تمام آخر هفته احساس ناراحتی و یاس کردهام حتی اکنون نیز ناراحتم.
شهروند دیگر گفت: دشوار است تصور اینکه تنها به صرف استفاده از یک هواپیما، این حادثه برای من هم اتفاق بیفتد. ولی با این حادثه، من درباره استفاده از پرواز در آینده بسیار محتاط و محافظه کار عمل خواهم کرد.
برخورد پرندهها میتواند باعث ایجاد آتش سوزی در داخل موتور هواپیما شده و ضمن آسیب رساندن به قسمتهای حساس هواپیما، ابزارهای فرود را از کار بیندازد؛ به این معنی که چرخها باز نمیشود تا فرودی نرم برای هواپیما محقق شود. بسیاری از کارشناسان هوایی همچنین درباره وجود دیوار در انتهای باندپرواز که هواپیما با آن برخورد کرد و آتش گرفت سئوالاتی مطرح کردهاند.