• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۰۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۷:۱۰
ایلام » اجتماعی

افزایش چهار برابری سهمیه داروی ایلام

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش سهمیه داروی استان از ۰.۶ به ۲.۴ درصد خبر داد

               افزایش چهار برابری سهمیه داروی ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز ایلام؛ دکتر «مریم احمدنصر »معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به دشواری‌های تأمین دارو در استان اظهار کرد: سال گذشته کمبود دارو یکی از دغدغه‌های اصلی بود که موجب مراجعه مردم به استان‌های همجوار و تحمیل هزینه‌های اضافی رفت‌وآمد و اسکان می‌شد.

وی افزود: پس از بررسی‌ها مشخص شد سهمیه داروی استان ایلام با آمار جمعیتی آن همخوانی ندارد، چراکه جمعیت عشایر بدون اسکان ثابت در آمار رسمی لحاظ نشده بود. افزون بر این، در روز‌های اربعین حدود چهار میلیون و در طول سال نزدیک به ۱۰ میلیون زائر از استان عبور می‌کنند که برای ارتقای گردشگری سلامت، باید روی این جمعیت نیز برنامه‌ریزی کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تأکید کرد: با پیگیری‌های مستمر، نامه‌نگاری با سازمان غذا و دارو، وزیر بهداشت و طرح موضوع در شورای تأمین، موفق شدیم سهمیه داروی استان را از ۰.۶ درصد به ۲.۴ درصد افزایش دهیم که رشدی معادل چهار برابر را نشان می‌دهد. 

دکتر احمدنصر یادآور شد: این افزایش سهمیه، به‌ویژه برای دارو‌های بیماران شیمی‌درمانی، انسولین و بیماری‌های ویژه، می‌تواند بسیاری از گره‌ها و مشکلات درمان استان را باز کند.

وی شمار داروخانه‌های استان را ۱۱۳ مورد عنوان کرد و توضیح داد که از این تعداد، یک داروخانه به شکل دولتی فعالیت می‌کند، ۱۲ مورد به پیمانکار واگذار شده و ۱۰۰ داروخانه نیز توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه اکنون مشکل اصلی کمبود دارو نیست، گفت: چالش فعلی، تأخیر ۸ تا ۹ ماهه بیمه‌ها در پرداخت طلب داروسازان است. این تأخیر باعث شده داروسازان تمایلی به خرید نداشته باشند و شرکت‌های پخش دارو نیز به دلیل برگشت خوردن چک‌ها، سهمیه دارو را به استان ارسال نکنند.

وی ادامه داد: پرداخت از جیب بیمار با حذف ارز ترجیحی برخی دارو‌ها از یک سو و افزایش هزینه‌ها از سوی دیگر افزایش یافته است. هرچند افزایش سهم بیمه تا حدی فشار را کم کرده، اما این پول‌ها به چرخه مالی داروسازان باز نمی‌گردد.

دکتر احمدنصر بیان کرد: این روند می‌تواند به ورشکستگی داروخانه‌ها، افزایش سفر‌های درمانی به استان‌های همجوار، نارضایتی مردم و در نهایت تعطیلی شرکت‌های خصوصی و کاهش ذخیره‌های راهبردی دارو منجر شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تمرکز امسال ما، هماهنگی با بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه برای کاهش فاصله پرداختی‌ها است و امیدواریم با هم‌افزایی همه نهادها، این چالش اساسی نیز برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
توقیف ۲ تُن رنگ شیمیایی برای تولید ادویه تقلبی در لنجان
جا به جایی هزار و ۸۶۶ دستگاه خودروی سواری بین بنادر کیش، چارک و آفتاب
عدم اعتبار صورتحساب‌های کاغذی از حیث اعتبار مالیاتی و عوارض ارزش افزوده
مردم در صد و هجدهمین اجتماعات شبانه از خط قرمزهایشان گفتند
اجتماع گسترده عزاداران حسینی در شهرستان‌های فارس
استقرار ۵ بیمارستان صحرایی در مصلای تهران برای مراسم وداع با پیکر رهبر شهید انقلاب
صد و هجدهمین قرار‌ شبانه اراکی‌ها در حمایت از داشته‌های مادی و معنوی ایران اسلامی
آسمانی شدن مادر شهید والامقام محمد سبزعلیان در آباده
­تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۴ صبح به تیخوانا رسید!
رویداد‌های ورزشی ۶ تیر قزوین
یادواره ادبی شهدای میناب در اسلام‌آباد برگزار شد
فرصت بهره‌مندی مودیان مالیاتی کیش از بخشودگی ویژه جرائم مالیاتی تا ۲۵ تیر
مردم نگران پیامد‌های اختلال اخیر بانکی نباشند
شناسایی شکارچیان غیر مجاز در شاهرود
بهره برداری از فاز دوم تونل گاجاران، در مسیر راهگذر شمال–جنوب
ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا ۱۰ تیر ادامه دارد
رزمندگان‌ سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آماده ماموریت‌ اند
عبور ایمن از تنگه هرمز به غیر از مسیر‌های ایران، تضمین نمی‌شود
کولر‌ها معادل ۳ میلیون خانواده برق مصرف می‌کنند
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
اعتراض کتبی وزارت صمت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)