امروز: -
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا وسیما ؛ برای عکاس همیشه نگاه کردن در پرسه زنی های روزانه، گاه بسیار خسته کننده و ملال آور می شود. جنس کار او اقتضاء می کند غیر از انتخاب متنوع موضوعات، زاویه نگاه به آنها را نیز عوض کند. نگاه از بالا به پایین، پرصلابت و قدرتمند است و سوژه را تحقیر می کند. در مقابل نگاه از پایین به بالا سوژه را به قدرت و صلابت می کشاند و هر یک در جای خود و البته بسته به هوشمندی عکاس، به کار گرفته می شوند. اما گاه به علت نبود امکان حضور در صحنه رویداد( به علت وجود خطر، محدودیت و...)، اشراف به صحنه و سوژه دلخواه و ... عکاس ناگزیر می شود از طراز معمول و همیشگی بالاتر رود(عکاسی از ارتفاع همانند: پشت بام، تیرچراغ برق و...). این انتخاب زوایه و طراز به ویژه در تحولات و ناآرامیهای خیابانی برای تسلط بهتر بر حوادث و درگیریهای خیابانی و همزمان حفظ جان عکاس، امری ضروری می نماید. اما موقعیت های دیگری هم هستند که عکاس را به انتخاب چنین زوایای از بالا به پایینی مجبور می کنند. همانند:"نشان دادن زیبایی های فوقانی، کامل و یکپارچه یک بنا، نشان دادن بافت تاریخی یک شهر، نشان دادن وضعیت معماری خانه ها و...". عکاس این مجموعه به شهر تاریخی قزوین از این زاویه نگریسته است.